Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Šta je zajedničko u ribolovu i marketingu?

Kada je reč o životnim lekcijama, ribolov vas može naučiti skoro svemu. Čitanje dobrih knjiga takođe, Jim Rhon je jednom rekao “Dobra knjga vam može uštedeti 5 godina života” i to je istina. Ovde ću pisati o lekcijama koje možete naučiti od iskusnih, prekaljenih ribolovaca i primeniti ih u marketingu.

Strpljenje, iskustvo i praksa su veštine koje su potrebne da bi imali uspeha u ribolovu a daju dokazano dobre rezultate i u razvijanju biznisa.

Ako tražite ideje kako da razvijete marketing za posao kojim se bavite pročitajte 4 koraka koja su neophodni za uspeh. Bićete zapanjeni ogromnim sličnostima između pecanja ribe i pronalaženju novih klijenata i kupaca na Internetu.

#1 Saznajte ko vam je ciljna grupa

Kao i ribar, možete imati najbolji mamac, štap i čamac na svetu, ali ako ne znate gde su vaše ribe onda se sve radi za ništa. Umesto da bacate mamac u kadu uradite neka istraživanje, saznajte gde su vaše ribe, šta vole, kako uzimaju mamac, u kome delu dana… Ako poznajete ribu koju pecate i njeno ponašanje ozbiljno povećavate šansu da izlazak na vodu bude uspešan a ulov kapitalan.

U potpunosti je isto i sa vašim kupcima.

Ako znate šta ih loži, kakve su im potrebe, platežna moć, period kada kupuju, ako znate šta im je potrebno i to im ponudite na mestu gde se oni nalze, možete se kladiti u uspeh. Navešću vam jedan odličan primer koji sam čuo od Ivana Bildija.

Mislim da je u pitanju neko Englesko pivo koje se jako loše prodavalo u supermarketima na celom ostrvu. Šta su oni uradili?

Analizirali su ciljnu grupu.

Saznali su da su to većinom muškarci koji su skoro dobili dete jer upravo najčešće oni idu u nabavku dok mama ostaje kući sa bebom. Sve što je bilo potrebno je da pivo pozicioniraju na rafu pored pelena. Scenario već znate, muškarac ide u nabavku sa spiskom, ako na spisku nema piva verovatno ga neće kupiti ali ako stoji tamo pored proizvoda po koji je došao ubaciće i pivo u korpu.

Isto je i u ribolovu, ako znate da je u određenom periodu dana Smuđ uz obalu i traži sitnije ribe a vi tu džigujete mamcem pa velike su šanse da će ga uzeti.

Istražite gde su vaši kupci na interentu koje sajtove i forume posećuju, na kojim su socijalnim mrežama, kada… Gde god da su, tamo treba da zabacite udicu!

#2 Upoznajte vašeg kupca

Verovatnoća da će Štuka uzeti crvića je kao da će Tottenham uzeti ligu šampiona Gospodnje 2019. Postoji, ali to se neće desiti!

Isto je i sa potencijalnim kupcima. Šansa da vas neko primetiti na tržištu gde je u skoro svakoj grani gužva, a vi u reklamnu kampanju idete sa rečenicom “Mi imamo najbolju ponudu i najjeftinije cene u gradu” pa niko vas neće primetiti, ostaćete bez ulova i gladni.

Mora mnogo više od toga, morate da prilagodite mamac ribi koju pecate. Saznajte šta je zapravo prava potreba vašeg kupca. Ljudi kupuju bušilicu zato što im treba rupa a ne bušilica! Analizirajte vašu ponudu, nađite prave benefite za kupca, šta kupac tačno dobija ako bude kupio kod vas. Personalizujte ponudu, bez opštih mesta i uopštenih priča i uspećete.

Ovo je dosta komplikovanije nego što izgleda ali je jedini put za uspešnu prodaju i dalji razvoj biznisa.

Ono bikes je odličan primer. Prave custom bicikle najprostije rečeno i prodaju ih u celom svetu! Šta je to što ih odvaja od svih ostalih proizvođača?

Pa mangupi su. Ne prodaju samo bicikl već lifestyle!

#3 Držite se onoga što daje rezultate

Ali se naoružajte strpljenjem. Jer za dobar rezultat, pored znanja i izvrsnosti potrebno je vreme. Ribar neće odustati posle par zabačaja, ostaće dosledan do kraja. To je ozbiljna vrlina koja dovodi do uspeha.

Kada otkrijete formulu uspeha, ne menjajte je.

Ako određeni štap, mesto, doba dana, mamac daje impresivne rezultate ne menjajte strategiju. Riba će vam reći ako se nešto promeni, prestaće da grize. Koristite povratne informacije da optimizujete i poboljšate kampanju, da budete produktivniji.

#4 Verujte u intuiciju

Kao ribar i pohlepni marketer naučio sam da verujem u intuciju. Ne kao nekada kada sam olako stavljao sve na kocku i bez pokrića. Danas analiziram, razradim plan i strategiju kako bi šansa za ulovom bila osigurana ali i dalje ne mogu da radim bez onog intuitivnog osećaja koji mi govori “Uradi to!” često puta me je baš to dovelo do katastrofalnih ishoda ali ne zbog poverenja koje sam poklonio intuiciji već zbog neznanja i neiskustva.

Verovao sam da će Liverpool posle teškog poraza od 3:0 dobiti Barselonu u revanšu i osigurati mesto u polufinalu. Verovao sam da će dati golova koliko god da im je potrebno da prođu dalje. Danima izlazim na vodu i vraćam se bez ulova. Dobro mi dođe taj period da razmišljam zašto trenutna kampanja prodaje sobnih vrata, kojom upravljam za jednog klijenta ne daje rezultate na koje sam navikao. Ne odustajem ni od štuke ni od sobnih vrata. Uradio sam sve, anlizirao, odmerio tržište i mesto gde pecam. Odabrao mamce i napravio prodajni levak. Sada čekam i verujem. Proradiće. A za Liverpool će se pobrinuti Klopp.

Bilo da je pecanje kapitalnog soma ili osvajanje jednog dela tržišta, nek je napolju vetar i pada kiša, a snovi bačeni i razneseni, idi, idi napred sa nadom u srcu i nikad nećeš biti sam!

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments